Winterse taferelen... - Reisverslag uit Atıraw, Kazachstan van Linda Sande - WaarBenJij.nu Winterse taferelen... - Reisverslag uit Atıraw, Kazachstan van Linda Sande - WaarBenJij.nu

Winterse taferelen...

Door: Linda

Blijf op de hoogte en volg Linda

16 Februari 2012 | Kazachstan, Atıraw

7 januari 2012, dat was de laatste keer dat ik hier een berichtje heb geplaatst. Al meer dan een maand geleden!

Bedankt voor iedereen die me er aan heeft herinnerd dat mijn site toe is aan een nieuwe update. Hier komt ie dan...

De tweede helft van het schooljaar is begonnen op dinsdag 9 januari. Een drukke en lange tijd tot juni.
De NOB wil eind februari de schoolgids ontvangen en eind april een schoolplan voor 4 jaar. En oja, ik geef ook nog voltijds les.

Het is koud! Een paar weken geleden is er een heleboel sneeuw gevallen en die is blijven liggen. De rivier is bevroren en er ligt een dikke laag sneeuw op. Het sneeuw op de weg is ijs geworden.
Nu is het alweer wat warmer, maar het is -30 graden geweest. Met wind tot -40 graden. Samen met een hele hoop sneeuw zorgde dit ervoor dat er geen taxi's en bussen meer reden. Dan is lopen de enige mogelijkheid om je te verplaatsen!

Een voordeel is dat je gewoon de rivier over kunt steken zonder eerst naar de brug te lopen. En als er geen trap is, moet je je creativiteit gebruiken... van de helling glijden is dan een mogelijke oplossing.

Met dit weer is het dan wel weer fijn om dicht bij de school te wonen. Het is hier de laatste tijd dan ook vaak full house met collega's die niet door de kou willen 's morgens of niet naar hun dorp kunnen omdat de weg ondergesneeuwd is.

Vandaag hebben we op school de 100ste schooldag gevierd. Dat betekent dat we er nog 80 tegoed hebben tot het einde van het jaar.

De tijd vliegt nog steeds eigenlijk. Over 4 weken hebben we alweer vakantie. Voorlopig de laatste tot het einde van het jaar.

Deze keer staat een treinrit naar de hoofstad van Kazachstan op het programma: Astana. Dit combineren we met Kokshetau, een natuurgebied ten noorden van Astana.

En last but not least: ik heb een laat kerstcadeautje gekregen. Een nieuw en veel groter klaslokaal! Ga dit weekend verhuizen. :)

Dit was een korte versie van de afelopen maand. Zal vanaf nu weer proberen om de site bij te houden.

Groetjes uit het winterse Atyrau!